اولین نشست جلسه هماهنگی نرم افزار جامع قالب و تجهیزات IHDMAP

  1. صفحه اصلی
  2. اخبار
  3. اولین نشست جلسه هماهنگی نرم افزار جامع قالب و تجهیزات IHDMAP
قالبهای بزرگ صنعتی سایپا دانش بنیان

اولین نشست جلسه هماهنگی نرم افزار جامع قالب و تجهیزات IHDMAP

اولین نشست جلسه نمایندگان شرکت‌های حوزه پرس‌کاری و قالب گروه در روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان شرکت‌های سایپاپرس، ایدکوپرس، پلاسکوکار سایپا به میزبانی مدیریت مهندسی متد شرکت سازه‌گستر سایپا در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

مدیر طرح و برنامه و IT شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا هدف اصلی تهیه این برنامه کاربردی را جمع‌آوری اطلاعات حوزه قالب، ماشین و ابزار در یک فرمت واحد و مدیریت نحوه نگهداری و سرویس آنها در راستای استفاده بهینه از سرمایه های موجود در گروه خودروسازی و در جهت رشد بهره وری تولید عنوان کرد.

سیدمجتبی حسینی افزود: با توجه به انتخاب شرکت قالبها به عنوان Tier1  قالب و تجهیزات گروه و  در راستای سیاست گروه خودروسازی سایپا مبنی بر افزایش محصولات سایپا و به تبع آن افزایش تعداد قالب‌های بدنه خودروهای ساخت داخل و ماشین‌آلات مورد استفاده در شرکت‌ها، با دستور مستقیم مدیریت ارشد شرکت ،جلساتی منظم با حضور نمایندگان واحدهای ساخت، تولید و مهندسی در خصوص شفافیت، مقابله با پراکندگی و متمرکز شدن تجهیزات قالب، ماشین و ابزار گروه برگزار شد که خروجی این جلسات به طراحی و تهیه نرم افزار کاربردی مدیریت تام(تجهیزات(قالب) – ابزار – ماشین) با نماد IHDMAP  انجامید.

حسینی تصریح کرد: پایگاه داده مورد نظر جهت پیاده سازی اوراکل می‌باشد و برنامه موبایل به صورت PWA (Progresive Web Apps) با ابزار اوارکل اپکس پیاده‌سازی می‌گردد. در این پروژه جمع آوری اطلاعات بر اساس داده‌های پایه‌ای و اولیه ساخت و ماشین مانند SUMMARY SHEET  ، QOUTATION و PART LIST(نقشه مهندسی) خواهد بود و فازهای اجرایی این پروژه در چهار بخش: جمع آوری اطلاعات، تشکیل تیم‌های تخصصی، آنالیز، امکان‌سنجی و خرید در حوزه(تام) و برنامه تعمیرات و نگهداری تدوین شده است.

حسینی از دیگر اهداف این پروژه به تجمیع پتانسیل و تجربه  تکنسین‌ها، کارشناسان و امکانات گروه جهت استفاده در شرکتهای گروه، تشکیل تیم‌های قوی در حوزه های متفاوت تام جهت آنالیز و پیشبرد و هدف گذاری گروه، بررسی، تحلیل، جانمایی، ساخت و تهیه اطلاعات جامع ساخت قالب، ماشین‌آلات و ابزارآلات در گروه، بررسی سرویس های دوره‌ای و پایش اطلاعات سرویس‌ها، ارزیابی‌های اقتصادی ساخت، خرید، نصب و راه اندازی، شناسایی استهلاک تام گروه جهت بالا بردن OEE شرکتهای گروه با استفاده از پتانسیل گروه، تجمیع استاندارد های مورد استفاده در قطعات، تهیه آرشیو طراحی‌های ساخت تام عنوان کرد.

حسینی زمان مورد انتظار اجرای پروژه در فازهای متفاوت را حداکثر ۱۸ ماه و حداقل ۴ ماه اعلام کرد و از همه همکارانی که در انجام این پروژه  همکاری خواهند نمود، پیشاپیش تقدیر و قدردانی کرد.

در ادامه موسوی جلال معاون طراحی و ساخت شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا گفت: انجام این پروژه و راه‌اندازی این نرم افزار کار جامعی است که تا الان در گروه مغفول واقع شده است و در اکثر شرکت‌های بزرگی که با یکدیگر ادغام شده‌اند و یا به صورت گروهی فعالیت می‌کنند اطلاعات فنی خود را به جهت متمرکز شدن تجهیزات و کاهش هزینه ها به اشتراک میگذارند.

  در پایان سوالات و خواسته‌های نمایندگان شرکت‌ها در خصوص مشکلات و موارد مبهم این پروژه مطرح گردید که توسط مدیران شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا بررسی و پاسخ داده شد.

فهرست