خودکفایی در تعمیر و ارتقای تجهیزات و ماشین آلات در شرکت قالب ها

  1. صفحه اصلی
  2. اخبار
  3. خودکفایی در تعمیر و ارتقای تجهیزات و ماشین آلات در شرکت قالب ها
قالبهای بزرگ صنعتی سایپا دانش بنیان
قالبهای بزرگ صنعتی سایپا دانش بنیان

خودکفایی در تعمیر و ارتقای تجهیزات و ماشین آلات در شرکت قالب ها

مدیرعامل شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا از تعمیر دو دستگاه ماشین CNC(MEMPHIS) به صورت جهادی در داخل این شرکت خبر داد و گفت: این اقدام در مرحله نخست ۵۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی در پی داشته است.

مجید رمضانی مدیرعامل شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا از تعمیر دو دستگاه ماشین CNC (MEMPHIS) به صورت جهادی در این شرکت خبر داد و اظهار داشت: ماشین آلاتی که در قالب سازی مورد استفاده قرار می گیرند عمدتا CNC و ساخت کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و آلمان هستند.

وی با بیان اینکه به جهت خاص بودن قطعات یدکی ماشین های مذکور امکان جایگزینی با قطعات موجود در بازار وجود نداشت، افزود: به دلیل تحریم های ظالمانه چندماه پیگیری از شرکت های خارجی برای تعمیر این ماشین آلات به نتیجه نرسید بنابراین تصمیم گرفته شد تا این ماشین آلات در داخل کشور و در شرکت قالبها توسط جهادگران توانمند و متخصص تعمیر شوند.

رمضانی با بیان اینکه برای تعمیرات این ماشین آلات پروژه‌ای در دوبخش سخت‌افزاری (مکانیک) و نرم‌افزار ماشین تعریف شد، گفت: در بخش مکانیک، مهندسان داخلی با تغییر در برخی قطعات و طراحی آن توانستند آنها را تولید کنند همچنین در بخش نرم افزاری نیز تغییراتی روی سیستم های کنترل و بردهای پی ال سی صورت گرفت و با تعریف برخی پارامترهای جدید، بخش مکانیکی را با منطق عملکرد ماشین منطبق کردیم و دستگاه راه اندازی و در حال حاضر در خط تولید در حال استفاده است.

مدیرعامل شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا بیان کرد: بر روی این پروژه بزرگ که به خودکفایی انجامید مجموعا یک تیم ۶ نفره مشغول به فعالیت بودند.

وی درباره صرفه جویی ارزی حاصل شده از این داخلی سازی تصریح کرد: این اقدام منجر به صرفه‌جویی ارزی ۵۰ هزاردلاری خرید قطعات در مرحله نخست، کاهش توقف ماشین ‌‌آلات در آینده و نیز ایجاد انگیزه و خود‌باوری به‌جهت کاهش وابستگی به منابع خارجی درخصوص سایر ماشین آلات شرکت شده است.

فهرست