بومی سازی ۲۱۰۰ قطعه از قطعات مصرفی ساخت قالب

  1. صفحه اصلی
  2. اخبار
  3. بومی سازی ۲۱۰۰ قطعه از قطعات مصرفی ساخت قالب
قالبهای بزرگ صنعتی سایپا دانش بنیان
قالبهای بزرگ صنعتی سایپا دانش بنیان

بومی سازی ۲۱۰۰ قطعه از قطعات مصرفی ساخت قالب

مجید رمضانی مدیرعامل شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا از بومی سازی ۲۱۰۰ قطعه از قطعات مصرفی ساخت قالب در این شرکت خبر داد و گفت : این قطعات پیش از این از طریق واردات تامین می شد که این بومی سازی ۳۳۰ هزار یورو (معادل ۹۵ میلیارد ریال) صرفه جویی ارزی در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا اظهار داشت: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده حداکثری از توان و ظرفیت های داخلی، توسط جهادگران شرکت قالبها برنامه ریزی های جدی و فشرده ای برای بومی سازی و تامین قطعات استاندارد قالب ها از تولید کنندگان داخلی و حذف خرید های خارجی صورت گرفت.

وی همچنین افزود با داخلی سازی این قطعات نه تنها از خروج ارز از کشور جلوگیری شد بلکه ۵۱ میلیارد ریال هزینه تولید داخلی حدود ۵۴ درصد نسبت به خرید خارجی صرفه جویی در بر داشته است.

رمضانی اظهار داشت : با توجه به تامین بخش زیادی از این قطعات از کشور ترکیه، ثبت سفارش،اختصاص ارز ، محدود بودن منابع ارزی،مشکل در تبادلات بانکی و مدت زمان ارسال مشکلاتی بود که در تامین این قطعات با آن مواجه بودیم که باعث تاخیر در ساخت قالب های بدنه خودروهای تولیدی و توقف خطوط تولید را در پی داشت که با بومی سازی این قطعات به طور متوسط دو ماه و نیم مدت زمان تامین قطعات کاهش و حدود ۵۰ درصد در زمان صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه قبل ازبومی سازی، قطعاتی که از خارج کشور تامین می شد در صورت بروز مشکل و ایراد هیچگونه خدمات گارانتی و پشتیبانی نداشت و غیر قابل استفاده و عودت بود اما در حال حاضر در صورت بروز هرگونه مشکل با توجه به وجود گارانتی ، تیم پشتیبانی در محل حاضر شده و پس از انجام بررسی های فنی مشکل را در کوتاه ترین زمان برطرف می نمایند.

وی تاکید کرد:در حال حاضر قالبی نداریم که به دلیل نبود قطعات استاندارد در کف کارگاه معطل مانده باشد و همه در زمان مقررتحویل داده می شود.

مجید رمضانی خاطرنشان کرد: برای بومی سازی این قطعات از انتقال دانش فنی تا تولید آزمایشی و نهایی ۹ ماه زمان برده است و در این مدت کیفیت قطعات تولید نیز ارتقا یافته است.

مدیر عامل شرکت قالب های سایپا درباره اشتغالزایی این طرح افزود : در اشتغالزایی در تولید کم یونیت ها، سه شرکت با ۵۰ نفر و در تولید فنر گازی ۱۵ نفر به صورت مستقیم و نیز ۱۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این قطعات در سایپا مورد استفاده قرار می گیرد اما دانش فنی تولید این قطعات به شرکت قالب های ایران خودرو نیز انتقال داده شده و این شرکت نیز از این طریق برای تولید قطعات ورود کرده است.

فهرست