افزایش بهره وری در قالبها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی

  1. صفحه اصلی
  2. اخبار
  3. افزایش بهره وری در قالبها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی
قالبهای بزرگ صنعتی سایپا دانش بنیان

افزایش بهره وری در قالبها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی

با استفاده از منابع داخلی شرکت و با صرف کمترین هزینه، قالب بلنک آستری درب پشت کوییک در قسمت تعمیرات قالب شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا ساخته شد.

حمید صبح‌دار معاون تولید شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا گفت: در پی تصمیم شرکت سایپا در خصوص انتقال قالبهای آستری درب پشت کوییک از شرکت سایپا به شرکت قالبهای بزرگ صنعتی در ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۱ و از طرفی محدودیتهای موجود در خصوص تامین بلنک مورد نیاز آن پروژه ساخت قالب بلنکBACK DOOR INR 212 آغاز گردید.

 حمید صبح‌دار مهمترین اهداف شروع این پروژه را استفاده از منابع موجود، کاهش هزینه های لجستیک، کاهش توقفات تولید ناشی از کمبود مواد اولیه و همچنین افزایش کیفیت قطعات  برشمرد و افزود: در مرحله اول با پیشنهاد واحد برنامه ریزی بررسی های لازم درخصوص خرید و انتقال قالب پروگرسیو از شرکت پیمانکار به شرکت قالبهای صنعتی صورت پذیرفت ولی با توجه به عدم تناسب سایز و ابعاد قالب مذکور و ایجاد محدودیتهایی در سالن پرس شاپ، پروژه ساخت قالب بلنک جدید در شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا رقم خورد.

وی به کم هزینه بودن و استفاده از منابع و توان داخلی در این پروژه اشاره نمود و گفت: در این پروژه از کفشک بلا‌استفاده قالب بلنک آستری درب پشت ۱۱۱ و قطعات یدکی موجود در ساخت قالب بلنک استفاده شد و در واقع هیچ درخواست خرید جدیدی برای ساخت این قالب صادر نگردید.

صبح‌دار از دیگر مزایای این پروژه به امکان استفاده از ضایعات صنعتی حاصل از تولید بلنک، فروش ضایعات حاصله، ارتقاء کیفی محصول با تغییرات در طراحی و ساخت قالب بلنک جدید، حذف ایرادات قبلی مربوط به سایز ورق و امکان تولید قالب جدید زیر کلیه پرسهای SingleAction شرکت اشاره نمود.

وی در ادامه به پتانسیل خوب، دانش مکفی و توان و ظرفیت داخلی واحد تعمیرات قالب اشاره نموده و از همه پرسنل سختکوش و تلاشگر این واحد و همکاری سایر واحدها اعم از طراحی، کد کم و ماشینکاری که در انجام این پروژه نقش داشتند تشکر و قدردانی نمود.

فهرست